9 KROKÓW
DO OSIĄGNIĘCIA OPTYMALNEJ WAGI

1. CEL - ustal jaka powinna być Twoja optymalna waga
2. PLAN - ustal ile tygodniowo chcesz zdrowo schudnąć lub przytyć, załóż, że nic nie dzieje się od razu
i codzienne wchodzenie na wagę jest bez sensu.
3. JADŁOSPIS - ustal menu tak abyś Mógł/a mu sprostać, żeby nie było nudne i zbyt trudne do wykonania.
I pamiętaj: gotuj
4. 5 POSIŁKÓW DZIENNIE - jedz mniej a częściej - około 5 posiłków dziennie zachowując odpowiednie przerwy
między nimi
5. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA - wybierz rodzaj sportu/aktywności dopasowany do Twoich możliwości
6. WODA - zaleca się spożywanie około 2 litrów płynów dziennie - pamiętaj że wliczasz w to kawę, herbatę czy
zupę, małe butelki lub termos o poj. około 0,5l są lżejsze a przez to łatwiejsze do zabierania ze sobą.
7. WARZYWA I OWOCE - nie powinny uzupełniać diety, powinny być jej podstawą, powinniśmy spożywać więcej
białka roślinnego niż zwierzęcego - harmonia jest najważniejsza
8. DOMOWE POSIŁKI - gotuj w domu, posiłki przygotowane w domu dają kontrolę nad ilością przyjmowanych
kalorii, soli i cukru (czyli węglowodanów)
9. UTRZYMAJ WAGĘ - nie zniechęcaj się, pierwsze 4 tygodnie są zawsze trudne - organizm musi przestawić się
na nowy sposób życia, nie żongluj dietami bo doprowadzisz do efektu jo-jo

Jeśli masz wątpliwości lub pytania, poszukujesz jadłospisu, nie wiesz jaka jest Twoja optymalna waga - umów
się na konsultację, kliknij w zakłądkę Kontakt.

Magdalena Mildner
Trener, Promotor Zdrowego Stylu Życia

Tel. +48 500 380 550 e-mail: magda@dobry-dietetyk.com.pl